گروه دف و نی برای مراسم ترحیم 09195717993

اجرای دف و نی در مراسم ختم و ترحیم عرفانی

یکی از قسمت‌های زیبا و شورانگیز اجرای مراسم‌ ترحیم، اجرای گروه دف و نی برای مراسم ترحیم میباشد.گروه دف و نی در مراسم ترحیم و ختم، توسط گروه ترحیم عرفانی سوگ بانگ، آماده ارائه‌ی خدمات و اجرای موسیقی عرفانی در مجالس ختم و ترحیم شما عزیزان می باشد. دو نوازی دف و نی غمگین از دیرباز در میان مردم ایران طرفداران بسیاری داشته و دارد. سوز و حزنی که دف زنی در مراسم ترحیم با نواهای نی بوجود می آورد، با شور و هیجان ساز دف آمیخته میشود. از هم نشینی این دو ساز، نوایی خارج میشود که هر قلبی را به وجد آورده و با خود همراه میکند.

آنچه در ادامه مقاله می خوانیم :

دف و نی برای مراسم ترحیم

همراهی دف و نی در مراسم ختم و ترحیم عرفانی

دو نوازی دف و نی یکی از پرطرفدارترین و محبوب‌ترین اجراها در میان مردم ایران به حساب می‌آید. دو نوازی دف و نی هم در مراسم جشن و شادی و هم در مراسم سوگواری و ترحیم عرفانی جایگاه ویژه‌ای را به خودش اختصاص داده است. شور و حالی که توی دو نوازی دف و نی وجود دارد، باعث شده مردم ایران علاقه‌ی خاصی را به این اجرا داشته باشند. فضایی عرفانی و طرب‌انگیز همراه با اندوهی عمیق و عرفانی و رقصی سماع گونه در دو نوازی دف و نی نهفته شده است.

نکته جالب این است که در دو نوازی دف و نی هم در مراسم شادی و جشن و هم در مراسم ختم و سوگواری و ترحیم عرفانی مورد استفاده قرار میگیرد. در گروه موسیقی ترحیم عرفانی سوگ بانگ، دو نوازی دف و نی همواره یکی از بخش‌های مهم مراسم ختم به شمار میآد و این بخش توسط نوازندگان ماهر و چیره دست دف و نی در گروه موسیقی سوگ بانگ به اجرا گذاشته میشود و همیشه با استقبال فراوانی از طرف خانواده و نزدیکان متوفی مواجه میشود.

خدمات گروه موسیقی سوگ بانگ در اجرای نی و دف

در گروه موسیقی سوگ بانگ، نوازندگان ماهر و چیره دست دف و نی، نقشی کلیدی بر عهده دارند. بخش زیادی از اجرای مراسم، توسط گروه دف و نی برای مراسم ترحیم و ختم برگزار میشود. حتی گاهی پیش می آید که کل یک مراسم ترحیم توسط نوازندگان دف و نی به اجرا گذاشته میشود. شور و حالی عجیب همانند حس شعف و سماع و سرخوشی و هم حزن و اندوهی عمیق و عرفانی، در اجرای دف و نی موج میزند.

در این مطلب می خوانید :  اجرای موسیقی پاپ در ختم و مجالس ترحیم عرفانی

اجرای ویژه‌ی دف و نی گروه سوگ بانگ

به جهت اینکه دف زنی در مراسم ترحیم عرفانی بسیار مورد پسند خانواده‌های ایرانی قرار گرفته است، مدیریت گروه موسیقی عرفانی سوگ بانگ، تمام تلاش خود را دارد تا بتواند از بهترین و با تجربه‌ترین و ماهرترین نوازندگان دف و نی در ترکیب خودش استفاده کند. این گروه، بخش ویژه‌ای را در اجراهای خودش به دو نوازی دف و نی اختصاص داده است. با داشتن نوازنده‌هایی با تجربه و ماهر به اجرای قطعات معروف و به یادماندنی دف و نی می پردازد،تا اجرایی باشکوه و وزین همچون کنسرتی باشکوه برای شما خانواده‌های محترم معزا به نمایش بگذارد.

چرا از گروه دف و نی در مراسم ترحیم استفاده کنیم؟

از مهم‌ترین ویژگی‌های نی و دف زنی در مراسم ترحیم، شورانگیز بودن آن است. در آغاز نوازنده نی با تکنوازی نی غمگین، قطعاتی شورانگیز با ریتمی مهیج را می‌نوازد. سپس با همراهی نوازنده‌ی دف، مجلس ترحیم به اوج فضای عرفانی خود می‌رسد. ناخوداگاه اشک بر دیدگان حاضرین در مجلس ترحیم جاری میشود. تاثیری که دونوازی دف و نی بر مجلس و روح و جان میهمانان و مدعوین حاضر در مراسم ترحیم میگذارد، به قدری ست که پس از پایان اجرا، انگار که مرحمی بر زخم دل رنجیده‌ی خانواده و نزدیکان متوفی گذاشته شده است.

دو نوازی دف و نی برای مراسم ترحیم

در بخشی از مراسم، ساز نی به همراه دف دو نوازی خود را آغاز می‌کنند. دو نوازی نی و دف در مراسم ختم جزء محبوب‌ترین مراسم در میان مردم ایران است. در مراسم ختم و سوگواری و تشریفات و ترحیم عرفانی دونوازی دف و نی، شوری وصف ناپذیر به مجلس و مراسم میبخشد و باعث آرامش و تسلی خاطر بازماندگان متوفی میشود.

در این مطلب می خوانید :  اجرای مراسم سوگواری و ترحیم با سنج و دمام

در پایان هم نی با تک نوازی محزون و غم‌انگیز دشتی فضای مراسم رو آرامش بخش و مخزون میکند. در این حین مدعوین و حاضرین در مراسم ترحیم عرفانی با روحی آرام مراسم رو ترک میکنند. مدیریت گروه سوگ بانگ این دلگرمی رو به شما عزیزان میدهد که مراسم ختم و سوگواری و ترحیم عرفانی شما عزیزان با داشتن نوازنده‌های ماهر و چیره دست نی زن به بهترین و سوزناک‌ترین شکل ممکن برگزار شود.

گروه مداحی با دف و نی

مداحی با نی و دف از قدیم در ایران متداول بوده و هست. مداح شخصی ست که به خواندن ذکر مصیبت و آواها و نواهای سوگواری و ترحیم مسلط میباشد. این شخص به همراه سازهای دف و نی در مجلس سوگواری و ختم و ترحیم عرفانی حاضر شده و به اجرای مراسم میپردازد. گروه مداحی با دف و نی، اغلب با استقبال زیادی از طرف خانواده‌های محترم ایرانی روبرو میشود. نوازندگان دف و نی با نواختن آواها و نواهای غمگین در فضای دشتی و همایون و شوشتری، فضایی سوزناک و حزن‌انگیزی ایجاد می کند.

در عین حال دف زنی در مراسم ختم، حس شورانگیز و پر از وجد و سماع عارفانه را به مجلس ترحیم عرفانی هدیه میکنند. همچنین مداح با خواندن تصنیف‌ها و آوازهای دشتی و غمگین به همراه نوازنده نی برای مراسم ترحیم و دف زن، شور و حالی روحانی و عرفانی را به مجلس ختم و سوگواری و ترحیم هدیه میکنند.

تفاوت گروه مداحی با نی و دف با گروه موسیقی ترحیم

کشور عزیز ما ایران کشور پهناوری ست با سلایق و عقاید متفاوت و مختلف. با گذشت زمان و تغییرات روحیات مردم، برگزاری مراسم یادبودها و سوگواری‌ها هم شکل متفاوتی به خود گرفته است. قدیم‌ها اغلب مردم ایران برای اجرای مراسم ترحیم و سوگواری عزیزان از دست رفته‌ی خود، غالبا از شخص مداح استفاده میکردند. امروزه و با تغییر سلایق و ذائقه‌ی مردم، اغلب مردم ایران به جای استفاده از مداح در مراسم سوگواری عزیزان از دست رفته‌ی خود، از گروه موسیقی عرفانی و سنتی به همراه خواننده استفاده میکنند.

در این مطلب می خوانید :  اجرا و برگزاری مراسم ترحیم عرفانی و ختم(ویدیو اجراها) 09195717993

گروه موسیقی ترحیم عرفانی

گروه موسیقی ترحیم عرفانی از سازهای دف و نی و سه تار به همراه خواننده مراسم ترحیم تشکیل شده است. نوازندگان و خواننده‌ی گروه موسیقی ترحیم عرفانی همگی ماهر و باتجربه و مسلط به خواندن و نواختن تصنیف‌ها و ترانه‌ها و اشعار و آوازهای سوزناک و عرفانی موسیقی ایران هستند. امروزه اغلب مراسم و تشریفات سوگواری و یابود و ترحیم عرفانی مردم عزیز ایران توسط گروه موسیقی عرفانی و به شکل ترحیم عرفانی برگزار میشود.

4.6/5 - (108 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *