گروه موسیقی آذری برای مراسم ختم و ترحیم

گروه موسیقی آذری برای مراسم ختم و ترحیم

با توجه به اینکه بخش عظیمی از کشور عزیز ما ایران را مردمان عزیز ترک زبان تشکیل داده اند، گروه موسیقی ترحیم عرفانی سوگ بانگ، در بخش موسیقی ترکی و آذری در مراسم ترحیم و ختم و سوگواری عرفانی نیز فعال می‌باشد. مزایای اجرای مراسم ترحیم و ختم به زبان ترکی توسط گروه موسیقی عرفانی سوگ بانگ این است که خواننده‌ی گروه و نوازنده آذری زبان، هم به زبان فارسی و هم به زبان ترکی مسلط و آماده‌ی اجرای تمامی تصانیف به زبان آذری و ترکی می‌باشد. این ویژگی برای خانواده‌های محترم ترک زبانی که مراسم ترحیم دارند، بسیار حائز اهمیت میباشد.

آنچه در این مقاله می خوانیم :

اجرای مراسم ختم و ترحیم به زبان ترکی آذری

مردم عزیز ایران علاقه‌ی فراوانی به نواها و ملودی‌ها و ترانه‌های آذری و ترکی دارند. حتی خانواده‌هایی که خود ترک زبان نیستند، از ترانه‌های ترکی لذت میبرند. خواننده‌ی گروه موسیقی عرفانی سوگ بانگ خود ترک زبان بوده و در اجرای نواها و اشعار و ترانه‌های خاطره‌انگیز و سوزناک ترکی تسلط دارد.

نمونه‌ای از شعر‌ها و تصانیف ترکی مناسب مجلس ختم و ترحیم

شعر معروف حیدر بابا اثر استاد شهریار شاعر مشهور ترک زبان، بسیار در مراسم ختم و سوگواری و ترحیم آذری مورد استقبال قرار می‌گیرد. آهنگ معروف کوچلره که از ترانه‌های قدیمی و معروف سوزناک ترکی و آذری به حساب می‌آید، یکی از پر طرفدارترین ترانه‌هایی است که در مراسم ختم و ترحیم عرفانی آذری اجرا میشود.

ترانه‌ی بسیار زیبا و مشهور آیریلیق اثر استاد علی سلیمی نیز از پرطرفدارترین ترانه‌هایی ست که توسط گروه موسیقی عرفانی سوگ بانگ در مراسم ختم و ترحیم ترکی اجرا میشود و همواره مورد استقبال فراوان خانواده‌های محترم ترک زبان قرار می‌گیرد. گروه موسیقی ترحیم عرفانی سوگ بانگ با افتخار و آغوش باز آماده‌گی خود را برای برگزاری مراسم ختم و سوگواری و ترحیم عرفانی خانواده‌های محترم آذری و ترک زبان اعلام می‌دارد.

در این مطلب می خوانید :  اجرای موسیقی با سه تار و نی در مراسم ختم و ترحیم + ویدیوی اجراها

خواننده ترک برای مراسم ختم و ترحیم

خانواده‌های محترم ترک زبان و آذری که عزیزی را از دست داده اند، در تماسی که با مدیریت گروه سوگ بانگ برای رزرو اجرای مراسم دارند، اعلام می‌کنند که اجرای قطعات ترکی هم مد نظرشان است. خواننده‌ی ترک زبان در مراسم ختم و سوگواری و ترحیم عرفانی شخصی است که خود ترک زبان بوده و به خواندن آواها، ملودی‌ها، ترانه‌ها و اشعار ترکی تسلط کافی دارد. بسیاری از اجراهای مراسم ختم در کشور ما به زبان ترکی برگزار می‌شود.

نوازنده آذری گروه موسیقی عرفانی سوگ بانگ

مدیریت گروه سوگ بانگ وظیفه‌ی خود میداند که در بخش موسیقی عرفانی به زبان آذری و ترکی نیز خدمات شایسته‌ای را به خانواده‌های محترم داغدار ترک زبان ارائه دهد. خواندن اشعار و ترانه‌های ترکی توسط خواننده‌ی ترک زبان گروه موسیقی عرفانی سوگ بانگ در مراسم ختم و سوگواری و ترحیم عرفانی ترکی و آذری، همواره با استقبال فراوانی از جانب خانواده‌های محترم ترک زبان مواجه میشود.

مداحی ترکی آذری برای مراسم ختم و ترحیم

مداح ترک زبان و آذری مراسم ختم و ترحیم کسی است که خودش اصالتا باید ترک زبان باشد تا با فرهنگ و زبان ترکی و آذری آشنایی کامل را داشته باشد. این شخص تسلط بالا به خواندن اشعار و ترانه‌ها و تصانیف ترکی دارد.
مداح ترک زبان با خواندن این تصانیف و ترانه‌ها در مراسم ترحیم آذری، مجلس رو در دست گرفته و شوری وصف ناپذیر به پا میکند. معمولا اجرای مداحان ترک زبان نسبت به مداحان فارس زبان، شور و حرارتی بیشتر دارد.

در این مطلب می خوانید :  اجرای موسیقی پاپ در ختم و مجالس ترحیم عرفانی

بسیاری از این مداحان ترک زبان حتی در بین مردم فارس زبان هم مشهور هستند و طرفداران بسیاری دارند. معروف‌ترین این مداحان استاد سلیم موذن زاده هستند که برای همه‌ی ما ایرانی‌ها نامی آشناست. اجراهای سلیم موذن زاده آنچنان شور و حرارت و حزنی دارد که کمتر کسی میتواند با دیدن و شنیدنش، جلوی اشک خود را بگیرد.

مداحان ترک زبان معمولا صداهایی شش دانگ و پر قدرت و دریده دارند و به دستگاه‌های موسیقی ایرانی هم مسلط هستند.خواننده‌ی گروه موسیقی عرفانی سوگ بانگ هم ترک زبان است و به خواندن ترانه‌ها و اشعار و نواهای ترکی تسلط بالایی دارد. گروه سوگ بانگ با افتخار آمادگی خودش را، برای اجرای مراسم ختم و سوگواری و ترحیم عرفانی به زبان ترکی اعلام میکند.

مداحی ترکی مراسم ترحیم

مداحی ترکی در مراسم ترحیم عرفانی شور و حرارتی ویژه دارد. مداح ترک زبان صدایی شش دانگ و قدرتمند و دریده دارد. در مراسم ترحیم عرفانی ترکی آنچنان شوری بر پاست که هر شنونده‌ای را تحت تاثیر قرار میدهد. خانواده‌های محترم ترک زبان از دیرباز علاقه‌ی فراوانی به مداحان و مجالس مداحی ترکی دارند.

مداحی ترکی در مراسم ختم و سوگواری و ترحیم عرفانی به این شکل است که ابتدا مداح با خواندن اشعاری سوزناک و مناسب حال، مجلس را در دست گرفته و سپس شروع به خواندن آواها و نواهای سوزناک و محزون ترکی می‌کند. با صدایی قدرتمند و رسا نواها و ملودی‌های موسیقی ایرانی و آذری را میخواند و مجلس به آنچنان شوری میرسد که هر شنونده‌ای را تحت تاثیر قرار میدهد. اشک‌ها بر گونه‌ها سرازیر میشود و قلب دردمند خانواده و نزدیکان متوفی به آرامشی وصف ناپذیر دست پیدا میکند.

دشتی خوانی ترکی در مجلس ختم و ترحیم

دشتی خوانی به موسیقی ترکی و آذری و اجراهای مراسم ترحیم عرفانی ترکی هم راه پیدا کرده است. دشتی خوانی ترکی در مجلس ختم و ترحیم بسیار سوزناک و حزن‌انگیز برگزار میشود و هر قلبی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. خواندن دشتی توسط خواننده‌ی ترک زبان با شور و حرارتی ویژه همراه است.

در این مطلب می خوانید :  تزیین میز ترحیم

خواندن اشعار و ترانه‌های ترکی در مایه‌ی دشتی در مراسم ترحیم عرفانی، اشک را بر گونه‌های خانواده و نزدیکان متوفی جاری میکند. خواننده‌ی گروه موسیقی عرفانی سوگ بانگ که خود ترک زبان بوده و فارغ التحصیل رشته‌ی موسیقی و نوازنده‌ی سه تار می‌باشد، با خواندن اشعار و ترانه‌های ترکی در مراسم ترحیم عرفانی خانواده‌های محترم ترک زبان، شور و حرارتی مثال زدنی به مجلس می‌بخشد.

نحوه رزرو و تماس با گروه سوگ بانگ


برای رزرو اجرای مراسم ترحیم عرفانی ترکی و فارس توسط گروه موسیقی عرفانی سوگ بانگ، راه‌های مختلفی وجود داره. از طریق تماس تلفنی، واتساپ، اس‌ام اس، اینستاگرام، تلگرام و… میتونید با ما در ارتباط باشید.
پس از تماس و رزرو مراسم از جانب شما عزیزان، مدیریت گروه سوگ بانگ سریعا نوازنده نی و دف و همچنین سیستم صوتی مناسب رو برای مراسم آفیش میکند، که همگی نیم ساعت قبل از شروع اجرا در محل حاضر میشوند.

این نکته رو در نظر داشته باشید اجراهایی که در روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار میشه، به دلیل پیک کاری در این دو روز، می‌بایست خیلی زودتر رزرو بوند که مدیریت گروه بتواند نوازنده‌ی نی و دف و سیستم صوتی مناسب رو به موقع، برای مراسم تدارک ببیند.
گروه موسیقی عرفانی سوگ بانگ تمام تلاشش بر این است که بتواند مراسمی باشکوه و وزین برای یادبود و بزرگداشت و ترحیم عزیزان از دست رفته‌ی شما خانواده‌های محترم ایرانی مهیا کند.

4.8/5 - (100 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *