اجرا و برگزاری مراسم ترحیم عرفانی و ختم(ویدیو اجراها) 09195717993

برگزاری مراسم ترحیم

سال هاست که خانواده‌های محترم ایرانی برای اجرای مراسم ترحیم عرفانی، ختم، سوگواری و ترحیم و یادبود و… به جای استفاده از مداح، از گروه موسیقی  ترحیم عرفانی که مخصوص این مراسم تشکیل شده، استفاده میکند. گروه موسیقی ترحیم و ختم، که تشکیل شده از سازهای نی و دف و سه تار میتواند در تمامی مراحل برگزاری مراسم ترحیم عرفانی از خاکسپاری و شام غریبان تا مجلس سوم و هفتم و چهلم و یادبود و سال متوفی در کنار شما عزیزان میباشد. درادامه به توضیح خدمات و چگونگی اجرای مراسم ختم و اجرای موسیقی در مراسم ترحیم توسط گروه موسیقی سوگ بانگ می پردازیم. 

آنچه در این مقاله می خوانیم :

شما خانواده‌های عزیز و بازماندگان متوفی میتوانید با خیالی آسوده تمامی اجرای‌های موسیقی عرفانی در مراسم ترحیم مجالس خودتان را به ما بسپارید. گروه موسیقی ترحیم عرفانی سوگ بانگ با توجه به سابقه‌ی طولانی که در امر برگزاری مراسم ترحیم عرفانی دارد، اجرایی باشکوه و شورانگیز مانند یک کنسرت رو برای شما عزیزان تدارک دیده است. با توجه به فضای مراسم ختم، گروه سوگ بانگ تصنیف‌ها، ترانه‌ها و آوازها و اشعار عرفانی مخصوص فضای اون مراسم تدارک دیده تا بتواند شما عزیزان رو به آرامش و تسلی خاطری وصف ناپذیر برساند.

چگونگی اجرای مراسم ترحیم عرفانی توسط گروه موسیقی سنتی سوگ بانگ


اجرای گروه موسیقی ترحیم عرفانی به این شکل است که در ابتدا سیستم‌های صوتی نیم ساعت قبل از شروع مراسم، داخل سالن قرار می‌گیرند. سپس باتوجه به نظر کارشناس مربوطه سیستم صوتی مناسب، داخل سالن نصب می‌شود. نوازنده‌ها به همراه خواننده، برای ساند چک و بررسی صدای خروجی حدود یک ربع ساعت آماده میشوند. بعد از تست صدا، اجرا شروع میشود. مراسم ترحیم عرفانی با نی آغاز می‌شود. گروه موسیقی سنتی و عرفانی ترحیم از سازهای دف و نی و سه تار به همراه خواننده تشکیل شده است.

در ابتدا تکنوازی نی برای مراسم ختم و ترحیم نوای محزون را می‌نوازد. در ادامه دکلمه اشعار عرفانی اجرا میشود و کم کم با تکنوازی سه تار و خوندن چند بیت آواز، فضایی عرفانی و حزن‌انگیز بر مجلس حاکم خواهد شد. تصنیف خاطره‌انگیز و محزون سنگ خارا از ساخته‌های استاد علی تجویدی در این مرحله توسط گروه موسیقی ترحیم عرفانی اجرا میشود. این تصنیف یکی از پرطرفدارترین ترانه‌هایی است که توی مجالس ترحیم عرفانی خوانده می‌شود.

برگزاری مراسم ختم ترکی توسط گروه موسیقی آذری سوگ بانگ

مدت زمان اجرای مراسم ترحیم عرفانی و سنتی

گروه موسیقی ترحیم عرفانی سوگ بانگ دارای نوازنده‌ها و موزیسین‌های چیره دست و ماهر می‌باشد که با سازهای نی و دف و سه تار به همراه خواننده، آهنگ‌ها و تصنیف‌های زیادی رو میتوانند تا ساعت‌ها اجرا داشته باشند. ولی اجرای مراسم‌های ترحیم عرفانی بیشتر از یک ساعت نباید باشد مگر در مواردی خاص به درخواست صاحبان عزا می‌توانند زمان برگزاری مراسم ترحیم را افزایش دهند.

در صورت برگزاری و اجرای مراسم به بیش از یک ساعت

اگر اجرا قرار باشد بیشتر از یک ساعت به طول بیانجامد، معمولا اجرا رو به دو پارت تقسیم می‌کنیم که بعد از پارت اول یه استراحت ۲۰ دقیقه‌ای داریم. توی این فاصله میهمانان میتونن از خودشون پذیرایی کنند و نوازنده‌ها هم یه استراحتی کوتاهی دارند تا پارت دوم را به بهترین شکل اجرا کنند.
ترتیب آهنگ‌ها و اشعار و تکنوازی‌ها طوری صورت گرفته که هیچ کسی از این اجرا احساس خستگی نداشته باشد. در طی مراسم هم تصنیف‌های ملایم و خیلی محزون برگزار می‌شود و هم تصنیف‌ها و آواز‌های ریتمیک و شورانگیز اجرا می‌شود.
گروه موسیقی ترحیم عرفانی سوگ بانگ با اجرایی دقیق و حساب شده مثل یه کنسرت، حاضرین در مجلس ترحیم عرفانی را به آرامش و تسلی خاطری وصف ناپذیر می‌رساند.

در این مطلب می خوانید :  اجرای مراسم سوگواری و ترحیم با سنج و دمام

چرا از گروه موسیقی سنتی و عرفانی برای مراسم ترحیم و ختم استفاده کنیم؟

موسیقی سوگواری نه تنها در ایران که در تمام نقاط دنیا از دیرباز مرسوم بوده است. آهنگ سازان بزرگ دنیا مثل موتزارت و بتهوون و شوپن و… قطعاتی مخصوص سوگواری ساخته اند. در کشور ما هم از گذشته‌های دور در مراسم تشییع و خاکسپاری از سازها و نواختن موسیقی استفاده میکردند. در اشعار قدیم مخصوصا در شاهنامه‌ی فردوسی بسیار به این موضوع اشاره شده که در خاکسپاری دلیران و انسان‌های شاخص از چنگ و رباب و بربط استفاده میشد.

همچنین بسیاری از آوازها و نواهای دلنشین موسیقی ایران، پیشینه‌ای در مراسم سوگواری داشته اند. در حال حاضر اغلب خانواده‌های ایرانی به جای استفاده از مداح و نوحه خوانی، از گروه موسیقی در مراسم ترحیم و ختم و سوگواری‌های عرفانی خود استفاده میکنند. اجرای موسیقی دونوازی سه تار و نی در مراسم ختم و ترحیم توسط گروه موسیقی ترحیم عرفانی سوگ بانگ سال هاست در مراسم و مجالس ختم و سوگواری و ترحیم عرفانی با نواختن تصنیف‌ها و ترانه‌های عرفانی و آوازهای دشتی و سوزناک به اجرای موسیقی می‌پردازد.

چه ساز‌هایی در مراسم ترحیم عرفانی استفاده میشود؟

سازهایی که در موسیقی مراسم ترحیم عرفانی برای اجرا در مراسم‌های ترحیم عرفانی استفاده میشود، معمولا نی و دف و سه تار و عود هستند. سازهای دیگری هم مثل کمانچه و ویلنسل و ویلن و دمام وسنج هم در مواردی استفاده میشود. مراسم عزارداری با نی به دلیل اینکه حزن زیادی ایجاد می‌کند، پرطرفدارترین ساز موسیقی ترحیم عرفانی در مراسم ترحیم عرفانی به حساب می‌آید. این ساز نوایی محزون دارد و مخصوصا زمانی که آواز دشتی یا شوشتری رو مینوازد، کمتر قلبی هست که از شنیدنش به درد نیاد و اشک بر دیده جاری نشود. اگر اطلاعات کمی درباره مراسم ترحیم دارید، به لینک “مراسم ترحیم چیست” مراجعه کنید.
اجرای مراسم ترحیم عرفانی با گروه موسیقی مراسم ختم

چه موسیقی و تصنیفی در مراسم ختم توسط سوگ بانگ اجرا میشود؟

گروه موسیقی سنتی و ترحیم عرفانی سوگ بانگ، برگزارکننده و مجری موسیقی ترحیم و عرفانی به صورت سنتی در تهران و شهرستان ها، قابلیت اجرای تمامی تصانیف و ترانه‌های موجود در موسیقی ایرانی رو دارا میباشد. تعدادی از تصنیف‌هایی که در مراسم ترحیم عرفانی خوانده میشود:

  • سنگ خارا
  • سوغاتی
  • سه پنج روزه
  • لالایی
  • چرا رفتی
  • میرن آدما
  • ابر میبارد
  • اشک زمستان
در این مطلب می خوانید :  اجرای موسیقی با سه تار و نی در مراسم ختم و ترحیم + ویدیوی اجراها

و بسیاری آهنگ‌ها و تصنیف‌های خاطره‌انگیز دیگر اجرا میشود. این آهنگ‌ها و تصنیف‌ها در خاطره مردم ایران نقش بسته‌اند و مردم با این آهنگ‌ها خاطرات بسیاری دارند. زمانی که این تصنیف‌ها در مجالس ترحیم عرفانی توسط گروه موسیقی ترحیم عرفانی اجرا میشود، فضایی خاطره‌انگیز و محزون و عرفانی در مجالس ترحیم عرفانی حاکم میشود.

تعدادی از خانواده‌های محترم عزادار مایل هستند تصنیف‌هایی خاصی که مد نظر خودشان است، در مراسم اجرا شود. در این صورت قبل از مراسم نام تصنیف به خواننده‌ی گروه اعلام می‌شود و گروه موسیقی ترحیم عرفانی سوگ بانگ با کمال میل تصنیف و ترانه‌ی مورد نظر خانواده محترم معزا رو اجرا میکند. به این شکل تمامی تصنیف‌ها و ترانه‌هایی که در مراسم ترحیم عرفانی خونده میشود، مورد استقبال میهمانان و مدعوین و بازماندگان شخص متوفی قرار میگیرد.

اجرای موسیقی عرفانی در مراسم ترحیم منازل، سالن اجتماعات و تالار ها

اجرای آواز در مراسم ترحیم چگونه است؟

خواندن آوازهای دشتی و محزون در مراسم ترحیم عرفانی خیلی متداول میباشد و طرفداران زیادی دارد. تصنیف‌هایی که توسط گروه موسیقی ترحیم عرفانی سوگ بانگ در مراسم ترحیم عرفانی اجرا میشود، معمولا از آوازهای دشتی و شور، همایون و اصفهان انتخاب میشوند.

نمونه‌هایی از تصنیف هایی که به صورت آواز خوانده می شود:

مثلا تصنیف معروف «سنگ خارا» از ساخته‌های استاد علی تجویدی، در فضای دشتی سراییده می‌شود. یا ترانه معروف «میرن آدما» ساخته‌ی رسول نجفیان در فضای شور و دشتی خوانده می‌شود.
از دیگر ترانه‌های معروف می‌توان به «روزی که از تو جدا شم» افسر شهیدی در فضای همایون ساخته شده است، اشاره کرد. و یا ترانه «لالایی» از خواننده معروف علی زندوکیلی از دیگر نمونه‌های فضای شور و دشتی می‌باشد. از نمونه‌هایی که در فضای اصفهان سراییده شده است، می‌توان به ترانه‌های معروف «سوغاتی» ساخته استاد محمد حیدری و صدای بی‌نظیر هایده نام برد.
گروه موسیقی ترحیم عرفانی سوگ بانگ سعی میکند، در اجرای مراسم ترحیم عرفانی از تمامی این فضاها و آوازها (شور و دشتی و ابوعطا و همایون و شوشتری و اصفهان) استفاده کند.
خواننده‌ی گروه سوگ بانگ که خود موزیسین و آهنگ‌سازی نام آشناست، ترانه‌ای به اسم دنیا دنیا را که در فضای شور و دشتی ساخته شده است و از ساخته‌های خود خواننده می‌باشد، هم توی اجراهای گروه گنجانده شده است. این ترانه در بسیاری از مراسم ترحیم عرفانی مورد استقبال قرار گرفته است و جزء انتخاب‌های خانواده‌ها می‌باشد.

اجرای موسیقی عرفانی در مراسم ترحیم منازل و خانه، سالن اجتماعات و تالار‌ها

اجرای گروه موسیقی ترحیم عرفانی سوگ بانگ معمولا در تالارها، هتل ها، سالن های اجتماعات و در منزل انجام میشود. محل اجرا رو خانواده شخص متوفی تعیین میکنند. در هر صورت گروه موسیقی ترحیم عرفانی سوگ بانگ چه در تالارها و هتل‌ها و چه در سالن‌های اجتماعات و چه اجرای مراسم ختم در منزل، سعی میکند تا اجرایی باشکوه مثل یک کنسرت را به نمایش بگذارد. دغدغه خواننده و نوازنده های گروه سوگ بانگ، اجرایی باشکوه و شورانگیز و حزن انگیزه که بتواند از این طریق، برای لحظاتی بازماندگان دردمند شخص متوفی رو به آرامش برساند.

در این مطلب می خوانید :  گروه موسیقی ترحیم عرفانی برای مراسم ختم + ویدیوی اجراها

چگونگی رزرو و هماهنگی اجرای موسیقی عرفانی توسط سوگ بانگ

برای هماهنگی اجرای موسیقی توسط گروه موسیقی ترحیم عرفانی سوگ بانگ راه‌های مختلفی وجود دارد. در زیر به توضیح تمامی راه‌های ارتباطی میپردازیم:

راه های ارتباطی اینترنتی و شبکه های اجتماعی سوگ بانگ

  • عزیزانی که از طریق سایت با ما آشنا میشوند، میتوانند داخل سایت نمونه کارهای گروه را ببینند و یا مستقیم تماس بگیرند. از طرفی از طریق شبکه‌های اجتماعی مانند تلگرام و واتس آپ پیغام بگذارند. در اسرع وقت تمامی پیام‌ها پاسخ داده خواهد شد.
  • عزیزانی که از طریق اینستاگرام گروه سوگ بانگ با ما آشنا میشوند، میتوانند از راه دایرکت و یا با تماس مستقیم اجرای خودشونو رزرو کنند.

راه ارتباطی تماس تلفنی

بهترین و سریع‌ترین راه برای هماهنگی و رزرو اجرا، تماس مستقیم با شماره‌ی زیر می‌باشد. مدیریت گروه سوگ بانگ تمام تلاش خود را می‌کند تا به شکلی راحت، هماهنگی‌های لازم با شما عزیزان انجام شود و اجرایی باشکوه و آبرومند را برای شما عزیزان در مراسم ترحیم عرفانی داشته باشد.
تماس با گروه سوگ بانگ
جهت تماس با گروه سوگ بانگ کلیک کنید
هموطنان و خانواده‌های محترم این نکته را در نظر داشته باشند که، مراسم و مجالسی که در پایان هفته‌ها برگزار می‌شود، به خاطر ترافیک کاری که در پایان هفته‌ها وجود دارد، باید زودتر تماس گرفته، تا رزرو و هماهنگی‌های لازم انجام شود تا سرپرست گروه سوگ بانگ زمان لازم برای هماهنگی و آفیش سیستم صوتی و نوازندگان مورد نظر را داشته باشد.

برگزاری مراسم ترحیم در تهران و شهرستان‌ها

اجرای گروه موسیقی برای مراسم ترحیم در تهران و در شهرهای اطراف تهران مانند کرج و شهریار و اندیشه و هشتگرد و… از جمله شهرهایی ست که توسط گروه سوگ بانگ، به اجرای مراسم ترحیم و برگزاری مراسم ختم، خدمات ارائه می دهد.

اجرای موسیقی عرفانی در مراسم ترحیم شهرستان‌ها و دیگر استان‌ها

علاوه بر تهران در دیگر نقاط کشور اجرای گروه موسیقی ترحیم عرفانی در مجالس ترحیم عرفانی مرسوم شده است. گروه موسیقی سوگ بانگ علاوه بر تهران، در شهرستان ها نیز به اجرای برنامه می پردازد. با توجه به گویش و لهجه و فرهنگ شهرستان مورد نظر، تصنیف هایی مناسب انتخاب میشود. مثلا در مناطق ترک نشین ترانه های ترکی و در مناطق کردنشین تصنیف های کردی و… ما بسیار خوشحالیم که اجرای گروه موسیقی ترحیم عرفانی سوگ بانگ در شهرستان ها نیز طرفداران خودش را پیدا کرده و تماس های فراوانی از شهرهای مختلف ایران همه روزه با گروه گرفته میشود. اجرای گروه موسیقی سنتی در مراسم ترحیم عرفانی فقط مختص تهران نیست بلکه در سراسر کشور و مناطق مختلف مرسوم شده است و این جای خوشنودی دارد که مردم عزیز ایران موسیقی را به عنوان بخشی از فرهنگ و وجود خودشان میدانند و در مراسم و مجالس ختم و سوگواری و ترحیم از آن استفاده می کنند.

سوالات متداول

1- چه سازهایی در مراسم ترحیم عرفانی استفاده می شود؟

سازهای اصلی شامل نی و دف و سه تار می باشد که به درخواست مشتری میتوان از کمانچه، ویلنسل، ویلن ،دمام، سنج و گیتار نیز استفاده کرد.

4.6/5 - (214 امتیاز)

3 دیدگاه برای “اجرا و برگزاری مراسم ترحیم عرفانی و ختم(ویدیو اجراها) 09195717993

    • گروه موسیقی سوگ بانگ :

      باسلام و خسته نباشید
      یکی از خدمات گروه موسیقی سوگ بانگ اجرای مراسم ختم در منزل می باشد. برای اجرای موسیقی ترحیم توسط گروه موسیقی سوگ بانگ می توانید با شماره 09195717993 تماس بگیرید تا کارشناسان ما بهتر راهنمایی تان کنند.

  1. نامی علیزاده :

    سلام
    مرسی از گروه خوبتون … اجرای مراسم و مدیریت اون عالی بود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *