اجرای موسیقی با سه تار و نی در مراسم ختم و ترحیم + ویدیوی اجراها

اجرای موسیقی سه تار و نی در مراسم ختم و ترحیم

تکنوازی نی و سه تار از قدیم در موسیقی ایران مرسوم بوده و گوش مردمان ایران با این دو نوازی همواره عجین بوده و هست. از این رو اجرای دو نوازی نی و سه تار در مراسم و مجالس ختم و سوگواری و ترحیم عرفانی بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد. در گروه موسیقی ترحیم عرفانی سوگ بانگ، گروه دف و نی برای مراسم ترحیم به همراه سه تار از بخش‌های مهم و اصلی اجرا می‌باشد. از این رو همواره مورد توجه مدعوین و میهمانان و خانواده‌ی محترم معزا قرار می‌گیرد. در ادامه به توضیح کامل و ویدیو های مراحل برگزاری مراسم ترحیم و ختم با سه تار و نی می پردازیم.

آنچه در این مقاله می خوانید:

اجرای تکنوازی سه تار و نی در مراسم ترحیم و ختم

اجرای تکنوازی نی و سه تار در مراسم ختم و ترحیم عرفانی توسط گروه سوگ بانگ با همراه داشتن نوازنده‌هایی ماهر و چیره دست انجام می‌شود. وقتی نوای سوزناک و حزن‌انگیز ساز نی با نوای عرفانی و گوشنواز سه تار آمیخته می‌شود، آنچنان فضایی شورانگیز و در عین حال محزون و گوشنواز و آرامش بخشی را به مجلس ختم و ترحیم می‌بخشد که کمتر شنونده‌ای را می‌توان یافت که با شنیدنش تحت تاثیر قرار نگرفته و اشک بر گونه‌هایش جاری نشود.

همنوازی سه‌تار و نی توسط گروه موسیقی سوگ بانگ

سرپرست گروه موسیقی سوگ بانگ نوازنده‌ی چیره دست سه تار می‌باشد و همچنین در انتخاب نوازنده‌ نی برای مراسم ترحیم، در گروه سوگ بانگ وسواس بسیاری را به کار می‌برد. از این رو اجرای تکنوازی نی و سه تار در مراسم ختم و ترحیم عرفانی در گروه سوگ بانگ، یکی از پر طرفدارترین قسمت‌های اجرا به حساب می‌آید. حاضرین در جمع و خانواده و نزدیکان متوفی با شنیدن تکنوازی نی و سه تار به آرامشی عمیق دست پیدا می‌کنند. 

در این مطلب می خوانید :  شعر و دکلمه برای مراسم ترحیم و ختم + ویدیو کارها

نوازنده تار و سه تار گروه سوگ بانگ

سرپرست و خواننده‌ی گروه ترحیم عرفانی سوگ بانگ فارغ التحصیل رشته‌ی موسیقی از دانشگاه هنر و نوازنده‌ی سه تار است. در انتخاب نوازنده‌ها برای اجرا وسواس خاصی دارد. اجراهای گروه سوگ بانگ مثل یک کنسرت انجام میشود. نوازنده‌ها نقش مهمی در کیفیت اجرا دارند. اگر نوازنده‌ها به اندازه‌ی کافی ماهر و باتجربه نباشند، اجرا کیفیت لازم رو نخواهد داشت.

تکنوازی سه تار از بخش‌های بسیار مهم و جدا نشدنی در گروه موسیقی سوگ بانگ به حساب می آید که توسط سرپرست و خواننده‌ مراسم ترحیم در گروه سوگ بانگ اجرا میشود. تکنوازی سه تار تا جایی مورد توجه قرار میگیرد که بسیاری از خانواده‌های محترم معزا در تماسی که با سرپرست گروه سوگ بانگ دارند، تاکید میکنند که حتما تکنوازی سه تار به اندازه‌ی کافی توی اجرا گنجانده شود.

چه ساز‌هایی با سه تار در مراسم ختم همراه می‌شوند؟

سازهایی که معمولا توسط گروه سوگ بانگ در مراسم ختم و ترحیم استفاده میشود، سه تار و نی و دف میباشد. ولی میتوان به درخواست خوانواده های معزا، سازهایی مانند سنج، دمام، ویلون، ویلون سل، فلوت نیز، به این ترکیب اضافه یا کم شود. مهم ترین‌سازی که با تار و سه تار همراه میشود، ساز نی میباشد. ساز نی از قدیم با سه تار همراه بوده و دو نوازی سه تار و نی از پر طرفدارترین و گوشنوازترین بخش‌های مراسم ترحیم وختم به حساب می آید.

دو نوازی سه تار و نی 

دو نوازی سه تار و نی در گروه موسیقی سوگ بانگ، همیشه در تمام مراسم و مجالس و یادبودها و تشریفات انجام میشود. همچنین ساز دف که از سازهای محبوب و پر طرفدار مردم ایران به حساب می آید، در گروه موسیقی سوگ بانگ نقشی اساسی دارد. دو نوازی سه تار و دف و دو نوازی نی و دف از بخش‌های مهم و پرطرفدار اجراهای گروه موسیقی سوگ بانگ بوده و هست.

در این مطلب می خوانید :  دشتی خوانی سوزناک در مراسم ختم و ترحیم

چرا بسیاری تکنوازی سه تار و نی را برای مراسم ترحیم انتخاب می‌کنند؟

سه تار و نی سازهایی هستند که نوایی ملایم و آرامش بخش دارند. اجرای موسیقی با سه تا و نی در مراسم ختم باعث میشود تا روحی که آزرده و زخمی شده به آرامش برسد. همنوازی سه تار و نی در مراسم ختم و ترحیم میان خانواده‌های ایرانی مدت هاست که مرسوم شده است.

اجرای موسیقی سوگواری، تصانیف، ترانه‌ها و اشعار حزن‌انگیز و عرفانی و خاطره انگیز، باعث آرامش و تسلی خاطر بازماندگان شخص متوفی میشود. گروه موسیقی ترحیم عرفانی سوگ بانگ، همیشه سعی میکند، بهترین و باتجربه‌ترین نوازنده‌های نی و سه تار رو با خودش به همراه داشته باشد تا اجرایی بی‌نقص رو به نمایش بگذارد.

همراهی نی و سه تار و دف در بهشت زهرا و مراسم ترحیم

موسیقی سوگواری از دیرباز در فرهنگ و ادبیات مردم ایران جایگاه ویژه‌ای رو به خودش اختصاص داده است. اجرای دف و نی و سه تار و عود در مزار عزیزان از دست رفته‌، از قدیم تا به امروز نیز ادامه داشته است. اجرای موسیقی ترحیم به همراه، نی و سه تار و دف در بهشت زهرا و مراسم ختم و ترحیم و یادبود و تشریفات همواره مورد استقبال خانواده‌های محترم ایرانی قرار قرار گرفته است.

گروه موسیقی سوگ بانگ با سابقه‌ی طولانی در امر اجرای مراسم ترحیم و مجالس ختم و سوگواری و ترحیم عرفانی، آماده‌ی برگزاری مراسم ختم  شما عزیزان می‌باشد. اجرای تصانیف و ترانه‌های محزون و به یاد ماندنی با همنوازی سه تار و نی بسیار دلنشین و گوشنواز و محزون می‌باشد. 

در این مطلب می خوانید :  اجرای موسیقی پاپ در ختم و مجالس ترحیم عرفانی

خدمات گروه موسیقی سوگ بانگ

شما عزیزان می توانید با شماره زیر با کارشناسان ما تماس بگیرید تا بهترین راهنمایی جهت اجرای بهترین مراسم ختم و ترحیم را داشته باشید.

3/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *