نوازنده نی برای مراسم ترحیم و ختم+ ویدیوی اجرای تکنوازی نی

تکنوازی نی در مراسم ختم و ترحیم

یکی از خدمات اصلی گروه موسیقی سوگ بانگ، تکنوازی نی در مراسم ترحیم و ختم می‌باشد. در اجرای گروه موسیقی ترحیم عرفانی سوگ بانگ، نوازنده نی برای مراسم ترحیم از ساز نی به عنوان ساز کلیدی در اجرای و شروع برنامه استفاده می کند. تکنوازی ساز نی غمگین برای مراسم ختم به دلیل آوای حزن و نوای غم‌انگیز و دلنشین آن همواره در مراسم ترحیم و سوگواری مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ادامه‌ی توضیحات زیر به تمامی سوالات شما در زمینه‌ی برگزاری مراسم ترحیم با تکنوازی نوازنده نی با نمونه اجرای ویدیو ها از گروه موسیقی سوگ بانگ می پردازیم.

آنچه در این مقاله می خوانیم :

گروه دف و نی برای مراسم ترحیم و ختم مادر

نوازنده نی برای مراسم ختم

رزرو نوازنده نی برای مراسم ترحیم در گروه موسیقی سوگ بانگ

برای رزرو نوازنده نی برای مراسم ترحیم، باید با مدیریت گروه سوگ بانگ هماهنگی به عمل بیاد. تیم سوگ بانگ با داشتن چندین نوازنده نی ماهر و چیره دست، برای هر مراسمی نی زن مخصوص در نظر گرفته که بتواند، هر مراسم رو با حال و هوای خاص همون مراسم پیش ببرد. مراسم خاکسپاری، شام غریبان، سوم و هفتم و چهلم و سال و یادبود، هر کدوم از این اجراها حال و هوای خاص خودشان را دارد.
شما عزیزان با هماهنگی با مدیریت گروه موسیقی سوگ بانگ و گرفتن مشورت، میتوانید بهترین فرد و نوازنده نی برای مراسم ترحیم عزیزان از دست رفته را انتخاب و به اجرا بگذارید. تیم سوگ بانگ با تعهدی که دارد تمام تلاشش را میکند که بتواند از این اعتمادی که شما عزیزان به ما دارید سر بلند بیرون بیاد.

علت استفاده از ساز نی برای مراسم ختم و ترحیم چیست؟

دلایل مختلفی وجود دارد که ساز نی در مراسم ترحیم و ختم محبوب شده است. یکی از این دلایل این است که این ساز نوایی محزون و غم انگیز دارد و دل هر شنونده ای رو به درد می آورد. در اجرای مراسم ترحیم وقتی نوازنده ی نی شروع به نواختن میکند، حاضرین در مراسم ناخودآگاه وارد فضایی محزون و عرفانی و در عین حال آرامش بخش میشوند و از این طریق روح رنج دیده‌ی خود را تسکین میبخشند.
برای نواختن آوازهایی از قبیل دشتی، همایون، اصفهان، شوشتری ساز نی بهترین انتخاب در موسیقی ایرانیست. از طرفی این مدل آواز ها در مراسم ترحیم و ختم و سوگواری متداول شده است و از این رو نی به پای ثابت مراسم ترحیم تبدیل شده است. مدیریت گروه موسیقی ترحیم عرفانی سوگ بانگ همواره از ماهرترین و چیره دست ترین نوازنده های نی استفاده میکند. در واقع به جرات میتوان گفت که مراسم ترحیم عرفانی بدون نی معنایی ندارد و همواره این ساز در مراسم ختم و ترحیم و سوگواری حضور داشته است.

در این مطلب می خوانید :  پک پذیرایی مراسم ترحیم و ختم توسط گروه سوگ بانگ 09195717993

تکنوازی نی غمگین برای مراسم ختم چگونه انجام می شود؟

تکنوازی نی غمگین در مراسم ترحیم عرفانی و در اجراهای گروه موسیقی ترحیم عرفانی سوگ بانگ از قسمت های محبوب مراسم ترحیم عرفانی به شمار میاید. معمولا در آغاز مراسم با فضاسازی و نت های کشیده و محزون تکنوازی نی غمگین شروع و در این قسمت اشعاری عرفانی دکلمه می شود.

در همین حین، تکنوازی نی با نواختن و آواز دشتی محزون، فضای مراسم ترحیم و سوگواری و ختم را غم انگیز و آرامش بخش کرده و خواننده را برای خواندن تصنیف و ترانه ها آماده میکند.در بخش های میانی مراسم، نی با آوازهای دشتی و اصفهان و شوشتری خواننده در مراسم ختم همراهی میکند.

تکنوازی نی برای مراسم ختم

با انواع تکنوازی نی در گروه سوگ بانگ آشنا شوید؟

تکنوازی نی برای مراسم ختم و سوگواری و ترحیم عرفانی شکل های مختلفی اجرا میشود.

  • تکنوازی نی دشتی

یکی از متداول‌ترین تکنوازی ها در مراسم ترحیم، تکنوازی نی در آواز دشتی است. تکنوازی ساز نی به همراه نوازنده‌ی ماهر و چیره دست گروه موسیقی سوگ بانگ با شور و حزنی فراوان، به تکنوازی دشتی خوانی سوزناک مشغول میشود و از این طریق، روح و جان حاضرین در مراسم ترحیم به آرامش میرسد.

  • تکنوازی نی و سه تار

تکنوازی نی با سه تار وقتی همراه می شود، آهنگی بسیار دلنشین و وصف ناپذیر خلق می شود. دو نوازی نی و سه تار در مراسم ترحیم عرفانی، برای ایجاد فضایی محزون و غم انگیز و در عین حال شورانگیز، همواره در دستور کار گروه موسیقی ترحیم سوگ بانگ قرار میگیرد.

  • دونوازی نی و دف

دو نوازی دف و نی در میان مردم ایران بسیار بسیار محبوب است. همچنین در مراسم و تشریفات ختم و سوگواری و ترحیم عرفانی دو نوازی نی و دف، شوری عجیب و وصف ناپذیر به مراسم میبخشد و ناخودآگاه اشک رو بر گونه های حاضرین در مراسم جاری میکند. دو نوازی دف و نی همواره در اجراهای گروه موسیقی ترحیم سوگ بانگ مورد استفاده قرار میگیرد.

در این مطلب می خوانید :  تزیین میز ترحیم
تکنوازی نی برای مراسم ترحیم

استفاده از فلوت زن برای مراسم ختم و ترحیم

تکنوازی فلوت هم مثل ساز نی در مراسم ختم و ترحیم عرفانی استفاده میشود. البته همانطور که بالاتر گفته شد، در میان ایرانیان ساز نی از محبوبیت بیشتری برخوردار می باشد. فلوت کلید‌دار یک سازی غربی است که موقع خواندن ترانه‌های پاپ قدیمی، در گروه موسیقی ترحیم سوگ بانگ با نوازنده ای چیره دست مورد استفاده قرار میگیرد.
همچنین فلوت عربی هم در مراسم ختم و سوگواری و ترحیم استفاده دارد. مخصوصا هنگام نواختن آهنگ معروف و محبوب امام علی(ع) که از فلوت عربی برای نواختن به کار رفته است. تکنوازی فلوت صدایی محزون و غم انگیز دارد و میتواند به راحتی در مراسم ختم و سوگواری جایگاه ویژه‌ای به خودش اختصاص بدهد.

فرق بین نی زن و فلوت زن در مراسم ترحیم؟ کدام را انتخاب کنیم؟

صدای نی به دلیل محزون بودن و غم انگیزتر از فلوت، با روحیات و فرهنگ ما ایرانی‌ها عجین‌تر ست. بدون شک استفاده از نی در مراسم ختم و سوگواری و ترحیم مرسوم‌تر و متداول‌تر از فلوت میباشد. فلوتز زن برای مزاسم ختم به سبک ترانه‌های پاپ بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد. ولی نی برای اجرای تصنیف‌ها و ترانه‌های موسیقی سنتی ایران و آوازهای دشتی و غمگین بسیار مناسب‌تر میباشد و از این جهت، این ساز پای ثابت تمام سوگواری و مراسم ترحیم عرفانی به شمار می‌آید. در گروه موسیقی ترحیم سوگ بانگ از هر دوی این سازها استفاده میشود. هر کدوم فضایی متفاوت از دیگری رو بر مراسم ختم و سوگواری و ترحیم عرفانی حاکم میکنند.

چرا در مراسم ختم و خاکسپاری بیشتر از ساز نی استفاده می‌شود تا تکنوازی فلوت؟

در مراسم ختم و سوگواری و خاکسپاری و شام غریبان و مجلس یادبود و ترحیم عرفانی بیشتر از ساز نی به جای فلوت استفاده می‌شود.

  • ساز نی نوایی غم انگیزتر و محزون‌تر از فلوت داردو برای مراسم سوگواری و ترحیم عرفانی مناسب‌تر است.
  • ساز نی با فرهنگ و ادبیات ایرانی‌ها نسبت به فلوت عجین‌تر شده است.
  • تک نوازی نی برای نواختن آوازهای شور و دشتی و همایون بسیار مناسب‌تر از فلوت هست.
  • نی زدن در مراسم عزاداری از قدیم تا به امروز مورد استفاده قرار گرفته است.
  • نی نوازی نزدیکی عجیبی با روح انسان دردمند دارد و هر انسانی با شنیدن نوای این ساز روحش به آرامش میرسد.
  • در گروه موسیقی ترحیم عرفانی سوگ بانگ همواره از نوازنده‌های چیره دست نی استفاده میشود و اهمیت این موضوع همواره در دستور کار مدیریت گروه سوگ بانگ قرار گرفته و میگیرد.
در این مطلب می خوانید :  شعر و دکلمه برای مراسم ترحیم و ختم + ویدیو کارها

مداحی مراسم ترحیم با نی 

مداحی با نی یکی از شیوه های متداول برگزاری مراسم ختم و سوگواری و ترحیم عرفانی در کشور ما به حساب میاید. زمانی که مداح شروع به خواندن میکند، تکنوازی ساز نی، مداحی را خیلی دلنشین تر و سوزناک تر و محزون تر میکند. نوازنده ی نی سعی میکند، با تبحر و تجربه ای که در نی نوازی یا فلوت نوازی برای مداح ختم و ترحیم دارد، با نواختن آوازها و نواهای غم انگیز و محزون، مداح را به بهترین شکل ممکن همراهی کند.

در خلال برنامه لحظاتی رو به تکنوازی میپردازد تا تنوعی در مراسم ترحیم و ختم و سوگواری ایجاد بشود. گروه موسیقی عرفانی سوگ بانگ با داشتن بهترین و با تجربه ترین مداح ها و نی نوازها، این دلگرمی و تضمین رو به شما عزیزان میدهد که مراسم ترحیم شما عزیزان به شکلی باشکوه و آبرومند اجرا بشود.

تکنوازی نی گروه ترحیم سوگ بانگ

در گروه ترحیم عرفانی سوگ بانگ همواره سعی شده است تا از ماهرترین و چیره دست ترین نوازنده های نی استفاده شود‌. مدیریت گروه سوگ بانگ وسواس بالایی در انتخاب نوازنده ها دارد. اگر نوازنده ی نی از تبحر و تجربه ی بالایی برخوردار نباشد، مراسم ترحیم و سوگواری به شکلی مطلوب پیش نخواهد رفت.

از این رو مدیریت سوگ بانگ تلاش میکند، بهترین نوازنده های نی را برای اجرای مراسم ترحیم و ختم و سوگواری آفیش کند. نوازنده ی نی نقشی کلیدی در طول اجرای مراسم به عهده دارد. تکنوازی های محزون شور و دشتی، جواب آواز خواننده، دو نوازی دف و نی، اجرای تصنیف ها و ترانه ها همگی بر عهده ی نوازنده ی نی میباشد.به همین دلیل در تیم سوگ بانگ همواره بهترین و ماهرترین نوازنده های نی حضور دارند.

4.6/5 - (24 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *