گروه موسیقی ترحیم عرفانی برای مراسم ختم + ویدیوی اجراها

اجرای مراسم ترحیم با گروه سنتی

سوگ بانگ، گروه موسیقی ترحیم عرفانی برای مراسم ختم است که از سازهای نی و دف و سه تار، عود، کمانچه، ویلنسل، ویلن و دمام و سنج به همراه خواننده مراسم ترحیم تشکیل شده است. گروه موسیقی ترحیم عرفانی سوگ بانگ، با اجرایی حزن انگیز و عرفانی، فضایی آرامش بخش و محزون و در عین حال باشکوهی را برای اجرای مراسم ترحیم عرفانی حکمفرما میکنند. نوای محزون و ملکوتی سازهای نی و دف و سه تار، همراه با اجرای مسلط خواننده حرفه ای، لحظاتی عرفانی و توام با آرامشی وصف ناپذیر را به مراسم هدیه می کند. مدعوین و نزدیکان شخص متوفی با شنیدن اجرای گروه موسیقی ختم عرفانی، با دلی آرام و روحی سبک، مراسم را ترک خواهند کرد.

آنچه در ادامه می خوانیم :

چه سازهایی در گروه موسیقی ترحیم عرفانی نواخته میشود؟

بسیار دیده شده که در حین اجرای گروه موسیقی ترحیم عرفانی برای مراسم ختم، یکی از بستگان متوفی از مدیر گروه موسیقی خواسته که دقایقی را به دونوازی دف و نی اختصاص بدهیم. هم نوازی دف و نی همواره باعث ایجاد نوعی شور و خلسه در روح و جان نزدیکان شخص متوفی و مدعوین و حاضرین در برگزاری مراسم ترحیم میشود. گروه موسیقی ترحیم عرفانی سوگ بانگ، در تمام اجراهای خود، دقایقی را به هم نوازی دف و نی اختصاص می‌دهد.

دف و نی برای مراسم ترحیم زمانی که با سه تار همراه میشود، جزء خوش صدا و گوش نوازترین آهنگ‌ها محسوب می‌شود. نواختن آهنگ‌ها و تصنیف‌های عرفانی با سازهای نی و دف و سه تار آنچنان شور و حزنی به مجالس ترحیم عرفانی میبخشد که حاضرین در جمع با پایان یافتن مراسم تمایل به اجرای دوباره‌ی آن دارند. در کنار نی غمگین برای مراسم ختم و دف و سه تار که از گذشته‌های دور در فرهنگ و ادبیات مردم ایران جایگاهی ویژه داشته است، عود، کمانچه، ویلنسل و ویلن و دمام وسنج نیز توسط گروه موسیقی ترحیم عرفانی در مراسم ختم، سوگ بانگ نواخته و اجرا می شود.

در این مطلب می خوانید :  گروه دف و نی برای مراسم ترحیم 09195717993

گروه موسیقی برای مراسم ختم در منزل

اجرای موسیقی عرفانی در مجلس ختم، احتیاج به آرامش و سکوت دارد. گروه موسیقی مراسم ختم، در چنین فضایی و در سکوت مطلق کار خود را شروع میکند. اجرای موسیقی عرفانی در مراسم ترحیم در منزل و خانه، از صمیمیت بیشتری نسبت به سالن ها برخوردار است. دلیل این امر فضای دوستانه و صمیمی ای است که در منازل و خانه ها وجود دارد.
نوازنده های نی و دف و سه تار با نواختن آوازهای دشتی و حزن انگیز و خواننده مراسم ترحیم با خواندن تصنیف ها و ترانه ها و اشعار عرفانی فضایی آرامش بخش و حزن انگیز را بر مجلس حاکم میکند که باعث آرامش و تسلی خاطر بازماندگان متوفی میشود.

جزئیات اجرای گروه موسیقی ترحیم عرفانی

اجرای گروه موسیقی ترحیم، با نوای نی آغاز میشود. سکوت بر مراسم عزاداری حکم فرماست. نور سالن کم شده و نوای محزون نی بر قلب های دردمند بازماندگان متوفی، مینشیند. سپس خواننده مراسم ترحیم اشعاری عرفانی و مناسب حال آن عزیزان را دکلمه کرده و ساز های سه تار و دف همراه با نی هم نوازی کرده و تصنیفی شورانگیز و محزون را اجرا میکنند.

نزدیکان و بازماندگان متوفی با شنیدن این تصنیف حزن‌انگیز و خاطره‌انگیز و آهنگ سنتی عرفانی، روحشون پرواز و ناخودآگاه اشک روی گونه‌هاشون میشیند. گروه موسیقی ترحیم عرفانی سوگ بانگ کار رو با خواندن تصانیف و اشعار عرفانی و حزن‌انگیز ادامه میدهد و تا پایان مراسم سکوتی سنگین بر مراسم حکم فرماست. تمامی میهمانان و مدعوین با شنیدن اجرای گروه موسیقی مراسم ترحیم و ختم، سوگ بانگ به آرامش و تسلی خاطری وصف ناپذیر دست پیدا میکنند.

در این مطلب می خوانید :  گروه موسیقی آذری برای مراسم ختم و ترحیم

مدیریت و رهبری گروه موسیقی ترحیم عرفانی

گروه موسیقی عزاداری مراسم ترحیم توسط یک مدیر کارآمد و با تجربه مدیریت میشود. این گروه با نوازندگانی چیره دست و کارکشته، مراسمی با شکوه و وزین را تدارک دیده اند که آن را تقدیم خانواده ی محترم متوفی میکنند.

اجرای گروه موسیقی ترحیم عرفانی، کاملا منظم بوده و همه چیز با تمرین و تجربه ی بالای نوازندگان گروه به بهترین شکل ممکن برگزار میشود‌. مراسم ترحیم با اجرای این گروه شکلی باشکوه و وزین به خود گرفته و مدعوین با شنیدن اجرای گروه موسیقی ترحیم، با دلی آرام و روحی سبک، مراسم را ترک میکنند.

4.8/5 - (166 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *